Probleme pentru oligarhul rus Oleg Deripaska
26/09
Timp, înapoi! (XV): «Subiecte de contact»
27/09

Cine va construi cea mai lungă autostradă din Rusia

În regiunea Krasnodar, acolo unde se finalizează, în prezent, Podul Crimeea, ar putea fi construite nu doar două drumuri de acces dinspre Krasnodar, dar și o nouă autostradă de mare viteză de-a lungul litorarului Mării Negre.

Construcția unei artere de circulație din satul Djubga până la Soci, estimată în august de Ministerul Transporturilor la suma record pentru acest domeniu de 1,6 trilioane de ruble, a revenit în discuție după ce s-a renunțat la idee. De data aceasta, la masa negocierilor au fost invitați și investorii, scrie cotidianul economic Vedomosti.

Magistrala auto figurează într-un pachet de proiecte propus spre realizare mediului de afaceri. La o primă întrevedere au participat 17 companii private, printre care NLMK, Severstal, Novatek, Mechel, etc, cinci companii de stat și, firește, funcționari. În total, sunt 394 de proiecte cu o valoare totală de 11,5 trilioane de ruble. Lista se va definitiva, acum s-a discutat doar pe o variantă de lucru, o ciornă, a spus întreprinzătorul Aleksandr Șohin. Participarea este benevolă, a adăugat el.

Proiectul Djubga – Soci se tot modifică de mai bine de un an. Drumul actual nu poate face față fluxului de mașini. Pe noul drum, distanța dintre cele două puncte va putea fi parcursă într-o oră. Autostrada va avea o lungime de 119,5 kilometri, viteza prevăzută fiind de 120 km/oră. Acum, se intenționează o extindere a proiectului care, astfel, va deveni și mai costisitor. Se dorește ca noua magistrală auto să fie continuată de la Kerci, prin Novorossiisk, Djugba și Soci, până la granița cu Abhazia.

Care va fi varianta finală rămâne de văzut, având în vedere că mulți dintre participanții la întâlnirea de la Ministerul Transporturilor au venit cu propuneri proprii care vizau refacerea unor porțiuni de șosea, vezi lărgire și modernizare, în locul unei construcții de la zero. Oricum, interlocutorii cotidianului Vedomosti au precizat că printre pretendenții la realizarea proiectului se numără companiile conduse de Iuri Reilian și Arkadi Rotenberg.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vizitatori website: 836793