Serghei Lazarev a intrat în finala ”Eurivision-2019
17/05
Putin a cerut o reacție rapidă la orice nereguli sesizate de presă
17/05

Presa scrisă, are viitor? Concluzia jurnaliștilor ruși

Redactorul șef al cotidianului ”Rosiiskaia Gazeta, Pavel Negoiță/ foto TASS

Cum va supraviețui presa scrisă în lumea zilelor noastre, când tirajele scad, veniturile din reclamă se reduc, iar cititorii se îndreaptă spre digital? O problemă de mare actualitate dezbătută la Soci, în cadrul unei conferințe de specialitate, la care au participat reprezentanți ai mijloacelor de informare în masă regionale și locale.

Prezent la dezbateri, Iuri Purghin, director general al editurii AltaPress, din Barnaul, a subliniat de la bun început importanța păstrării încrederii auditoriului – în goana după exclusivități, lucrând mereu sub presiunea timpului, presa și-ar putea pierde foarte ușor publicul, difuzând, în paginile ziarelor, informații neverificate, în speranța de a întrece concurența.

Un punct de vedere susținut de toți experții, care au fost de acord și cu afirmația că în bătălia de pe piața media, în plină schimbare, supraviețuiesc doar cei mai puternici – cei care vor găsi noi metode de lucru, vor simți care este auditoriul lor și dorințele lui.

Pavel Negoița, director general al cotidianului ”Rossiiskaia Gazeta”, a vorbit despre metodele cu care se câștigă public și despre sprijinul colegilor lui. Jurnaliștii din regiuni s-au arătat interesați în special de un proiect în cadrul căruia conținutul publicației – de la interviuri la infografie – poate fi folosit de media regionale. ”Trimitem partenerilor o revistă a presei cu cele mai importante articole pe care, fără nici un fel de obligații, le pot republica, pot folosi date, pot comanda infografia necesară, pot adăuga un comentariu propriu sau părerea unui expert”, a explicat Negoița. ”O singură condiție – într-o formă sau alta trebuie precizat că sursa subiectului este RG”, a adăugat el.

Evghenia Sazonova, redactor șef adjunct la ”Komsmolskaia Pravda” a explicat, la rândul ei, că redacția pune pe primul lor site-ul, iar ziarul pe hârtie este doar un rezumat al celor mai populare texte din online. În același timp, un jurnalist trebuie să fie universal, capabil să vorbească la radio în direct, să scrie bine știri scurte, dar și texte mari, să facă fotografii și video.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vizitatori website: 101101