Serghei Riabkov, despre întâlnirea cu Victoria Nuland
12/10
Nuland, la Moscova: Rusia a propus Statelor Unite să ridice reciproc restricțiile impuse reprezentanțelor din străinătate
13/10

Britanicii și-au cerut scuze pentru fake-ul despre Rusia și AstraZeneca

Foto: TASS

Mijloacele de informare în masă din Marea Britanie care, în ajun, au publicat o informație falsă despre serviciile ruse de informații care ar fi furat de la AstraZeneca formula vaccinului dezvoltat de această companii pentru a crea ”Sputnik V” și-au cerut iertare. De asemenea, ele au publicat comentariul oficial al Fondului pentru Investiții Directe al Rusiei (RFPI) care a investit în dezvoltarea vaccinului rusesc, scrie agenția Lenta. ru.

«Ca răspuns la fake-news-urile publicate de ziarul britanic The Sun, RFPI a emis o declarație oficială care respinge informațiile absurde ale presei britanice potrivit cărora vaccinul rusesc ”Sputnik V” s-ar baza pe studiile efectuate pentru dezvoltarea vaccinului realizat de Universitatea Oxford și compania AstraZeneca», se arată în articol.

Se menționează, de asemenea, că prima publicație care a eliminat fake-ul a fost tabloidul Daily Express. Ulterior, ziarul și-a cerut scuze. Angajații cotidianului au recunoscut că, anterior, au lansat o informație falsă. Articolul a fost corectat inclusiv de autorii materialului original, apărut în The Sun, adăugându-se, în articol, și comentariul oficial al RFPI.

Anterior, Fondul a catalogat drept fake și minciună sfruntată articolul din tabloidul The Sun despre Rusia care ar fi furat formula vaccinului AstraZeneca. În plus, specialiștii au indicat faptul că materialul nu face referire la nici o sursă concretă.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vizitatori website: 1015022