Ce a mai spus Putin la conferința de presă anuală. Varianta adaugită
26/12
Putin: Dacă SUA și NATO refuză să ofere garanții de securitate, Rusia ar putea răspunde în diferite feluri
26/12

Toate avioanele MS-21 vor fi echipate cu aripi din materiale compozite rusești

Noul avion rusesc MS-21/ Foto: TASS

Potrivit directorului general al companiei ”Irkut”, Andrei Boghinski, compania aeriană ”Rossia” și-a propus să primească astfel de avioane, echipate cu aripi din materiale compozite rusești, încă din 2022, informează agenția TASS.

Boghinski a precizat că toate aeronavele de serie MS-21 vor fi construite cu astfel de aripi. «În cea de-a doua jumătate a anului 2022, intenționăm să începem livrarea de avioane MS-21-300 primului operator – compania aeriană ”Rossia”, care face parte din grupul ”Aeroflot”», a adăugat el. ”Toate aeronavele de serie vor fi dotate cu aripi din materiale compozite rusești”.

Directorul general a amintit că, în cadrul Salonului aviatic MAKS-2021, de la Jukovski (Rusia), părțile au semnat documentele de reglementare a procesului de pregătire a avioanelor MS-21 pentru exploatare.

După cum notează TASS, compania ”Rosteh” a anunțat, anterior, că cel mai nou avion de linie rusesc, MS-21, cu aripi realizate din materiale compozite rusești va efectua primul zbor. În toamna anului 2018, producătorul aripii compozite pentru MS-21 – compania ”Aerokompozit”, parte a United Aircraft Corporation – a intrat sub incidența sancțiunilor impuse de Statele Unite, compania fiind, astfel, privată de posibilitatea de a importa materia primă necesară fabricării aripilor. În aceste condiții, Rosatom a preluat lucrările de dezvoltare a unui avion rusesc analog. Aripile avioanelor pilot sunt făcute cu utilizarea unor materiale compozite străine.

MS-21

În prezent, este în curs de finalizare procedura de certificare a avionalor MS-21-300. Concomitent se derulează testele de zbor pentru MS-21-300 cu noul motor rusesc PD-14. Celelalte aeronave vor fi echipate cu motoare PW-1400, iar clienții vor putea alege între cele două variante de motor.

”Aeronavele vor fi livrate într-o configurație confortabilă cu două clase: 16 locuri la clasa business, 153 la clasa economică”, a precizat Boghinski. Aparatele vor dispune de cel mai larg coridor de trecere din această clasă de avioane, astfel încât pasagerii să nu fie blocați de cărucioarele de servire”.

Avioanele vor fi dotate cu un sistem de aer condiționat cu control al temperaturii în trei zone și cu filtre bacteriologice moderne.

”Hublourile lărgite vor asigura o lumină naturală mai puternică în salonul aeronavei. Combinația dintre dimensiune și poziționarea hublourilor vor oferi pasagerilor, indiferent de cât de înalți sunt, condiții pentru o mai bună priveliște. Compania aeriană ”Rossia” a comandat un nou sistem de lumină cu LED-uri a salonului, ce va permite să fie imitat orice moment al zilei”, a adăugat Boghinski.

Interiorul saloanului va fi amenajat la fabrica de avioane din Irkuțk.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vizitatori website: 1102027